Pod tajemniczym skrótem CSR kryje się sformułowanie Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu.
Na rynku pracy odgrywa ona coraz bardziej znaczącą rolę i firmy, które chcą utrzymać swoją pozycję, zachęcać pracowników i potencjalnych klientów do wspólne budowania przyszłości koncernu muszą wziąć pod uwagę założenia tej koncepcji.
W skrócie chodzi o to, by już na etapie budowy strategii rozwoju korporacji, podczas określania misji i wartości brać pod uwagę dobro społeczeństwa, a także ochronę środowiska.
Nie jest ważne jedynie dobro firmy, ale także otoczenia, w którym się ona rozwija.
Inwestycja w zasoby ludzkie, pomoc lokalnej społeczności, czy zaangażowanie w protekcję zasobów ludzkich owocuje w perspektywie znacznym rozwojem i zapewnia korporacji stabilną pozycję na rynku, ponieważ zapewnia przychylność społeczeństwa, pozwala na obcięcie kosztów dzięki ekologicznym rozwiązaniom, które mogą równocześnie okazać się bardzo pomocne, gdy przyjdzie do walki z kryzysami ekologicznymi.